dannywijnholt.reismee.nl

Dubai

Hoi hoi,

Mijn laatste blog :). Bijna 4 maand reizen zit er al weer op! Ik heb het echt ontzettend naar mijn zin gehad, super veel nieuwe vrienden gemaakt en onwijs gave dingen gezien en meegemaakt. Ben echt heel blij dat ik deze reis heb gemaakt. Jullie ook bedankt voor jullie reacties, erg leuk om te zien dat zoveel mensen de blogs lezen en ook de reacties zijn altijd leuk om te lezen.

De dagen in Dubai zijn ook voorbij gevlogen. Wat een mooie stad, maar wat super warm. Elke dag boven de 40 graden, dus het is onmogelijk om overdag veel actiefs te doen. De eerste dag heb besloten toch wel wat actiefs te gaan doen. Ik had een dagkaart voor al het openbaar gekocht en heb zo in 1 dag eigenlijk alle hoogtepunten van de stad gezien. Eerst ben ik naar het oude gedeelte van Dubai geweest met de bekende Gold Souks, straten vol met goud en sieradenwinkels. Ook heel veel oude gebouwen, nog voordat Dubai enorm rijk was. Hier heb ik de ochtend gespendeerd en s'middags ben ik naar het nieuwe gedeelte gegaan.

Eerst naar de beroemde eilanden in de vorm van een palmboom, met aan het uiteinde het megahotel Atlantis. Ik hoopte nog een ergens omhoog te kunnen zodat ik de vorm van de palmboom vanuit de lucht goed kon zien, maar dit was helaas alleen voor hotelgasten. Daarom ben ik maar bij een willekeurige wolkenkrabber naar binnen gelopen om te vragen of ik naar de hoogste verdieping kon gaan, voor het uitzicht. De receptioniste keek me wat raar aan, maar na een telefoontje (met de eigenaar volgens mij) mocht ik met lift omhoog. Op de bovenste verdieping wachtte een man (uit Syrie) mij op om mee een kleine rondleiding te geven op deze bovenste verdieping en hij gaf mij alle tijd om even wat foto's te maken. Helaas nog niet echt een mooie foto van de palmvormige eilanden, maar goed wel heel aardig natuurlijk.

Van hieruit heb ik een kleine wandeling gemaakt de Burj Al Arab, ik denk het beroemdste gebouw van Dubai in de vorm van een zeilboot. Daarna door naar de Dubai Mall, het grootste winkelcentrum van de wereld werd me verteld. Echt kicken om hier doorheen te lopen in het winkelcentrum is namelijk een waterval, ski-banen, een ijsbaan, een enorm aquarium en nog veel meer gekkigheid. Hier kun je je makkelijk een paar uur vermaken. Aan de andere kant van het winkelcentrum is de Burj Khalifa, het hoogste gebouw ter wereld, 828 meter. Uiteraard ben ik s'avonds even omhoog geweest om te genieten van het schitterende uitzicht.

De volgende dag heb een desert safari gedaan. We werden opgepikt vanuit ons hostel en na een uur rijden werden we gedropt in de woestijn waar we werden opgepikt door een 4x4 Toyota, na wat stuntwerk in de auto over de duinen in de woestijn (wat super gaaf was!) kwamen we aan bij een klein dorpje, waar we op kamelen konden rijden en waar we eten van een BBQ kregen. Goed voor elkaar dus! S'avonds was hier tevens entertainment in de vorm van een buikdanshow. Al met al weer een geslaagd dagje.

Omdat ik na 2 dagen eigenlijk alles al wel had gedaan en gezien in Dubai en omdat het zo enorm warm is overdag ben ik vandaag naar een Aquapark geweest. Wel lekker om met zulke temparaturen te kunnen afkoelen in zo'n park. Het aquapark was tof, vol met coole glijbanen. Het mooiste is dat je bij veel glijbanen niet eens de trap omhoog hoeft te lopen, je stapt namelijk beneden in een band, en door middel van stroomversnellingen wordt je als het ware omhoog geschoten, naar het begin van de glijbaan, waarna je vervolgens weer naar beneden gaat :).

Nu ben ik weer in het hostel, zo even wat eten, Nederlands elftal kijken en dan morgenvroeg om 8 uur naar Nederland vliegen.

Tot snel!!

Reacties

Reacties

henk en betsy

Weer een mooii verhaal, Danny, we wensen je een hele goede reis terug en zien je wel weer aan de visserstraat!!!!

Karin

Gave laatste dagen gehad, lees ik :-D

Wel thuis!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!