dannywijnholt.reismee.nl

Maleisië 2

Mijn 1 na laatste blog alweer ;).

De laaste week inMaleisië heb ik doorgebracht in Penang, Melaka en weer in Kuala Lumpur.

Penang is een klein eilandje aan de oostkust vanMaleisië, maar gewoon bereikbaar met het openbaar vervoor door de bruggen die er zijn. Penang is een bekende stop bij de backpackers, door de schitterende 'Street art' en het beroemde lekker eten. Van beide dingen heb ik dan ook enorm genoten. De hele stad 'Georgetown' is ondergekladder met super leuke en mooie graffiti.Ze hebben leuke routes uitgestippeld waarbij je meeste 'Street art' te zien krijgt. Uiteraard heb ik deze ook even gelopen. Een andere dag heb ik besteed aan het bezoeken van de Penang Hill. Met een kabelbaan omhoog en vanaf de heuvel een bijzonder mooi uitzicht over de hele stad. Ook ben ik hier s'avonds naar de bioscoop geweest. Kostte maar 2 euro en de film was ontzettend gaaf. Mad Max, echt een aanrader.

Na mijn verblijf in Penang ben ik naar het zuiden gegaan naar het stadje Melaka. De busreis was bijna 9 uur lang, maar prima te doen in een zeer luxe bus met airco :). Melaka ligt ongeveer anderhalf uur onder Kuala Lumpur. Hier heb ik me 2 dagen prima vermaakt. Het stadje heeft veel Nederlandse invloeden met een 'Dutch Square', een 'Stadshuys' en zelf een ouderwetse molen. De zaterdagavond heb ik samen met 2 Engelse jongens de wekker om 2 uur snachts gezet om de champions league finale te kunnen kijken. InMaleisië zijn ze aardig voetbalgek dus bijna in elke straat was wel een groot scherm of een kroegje waar je de wedstrijd kon bekijken. Aardige pot trouwens, alleen jammer dat Juventus niet kon winnen.

Na de dagen in Melaka weer terug gegaan naar Kuala Lumpur, omdat mijn vliegtuig vanaf Kuala Lumpur vertrekt. Hier had ik nog 1 dag te besteden en deze heb ik ingevuld door naar Kuala Gandah te gaan. Hier is namelijk een olifanten opvangcentrum. Op internet boden ze allerlei tripjes aan om hier te komen, maar dan betaalde je als snel 150 euro. Omdat ik hier niet erg op zat te wachten ben ik maar gewoon met de bus naar het dichtsbijzijnde plaatsje gegaan (voor 2,5 euro). In dit plaatsje 'Lanchang' aangekomen heb ik wat locals aangesproken hoe ik het makkelijkst bij Kuala Gandah kon komen. Het bleek nog een half uur rijden te zijn vanaf die plaats, maar gelukkig was eenn local zo vriendelijk om mij heen te brengen, op mij te wachten terwijl ik de olifanten bezocht en mij ook weer terug te brengen. Hij vroeg hier wel een vergoeding van 15 euro voor, maar altijd beter dan 150 euro voor een complete tour ;).

Ik kwam precies op tijd aan, want de toeristen mochten de olifanten met hand voeren, wat ik uiteraard ook heb gedaan, en daarna werden de olifanten in de rivier gewassen. Erg leuk om te zien.

Dat waren mijn laatste uurtjes inMaleisië. Morgenvroeg met het vliegtuig naar Dubai voor de laatste 4 dagen en dan terug naar Nederland. :)

Ps. Foto's volgen later wel een keer (te trage verbinding)

Reacties

Reacties

Thea

Oeps, Danny..
Het zit er bijna op. Maar wat heb je veel gezien en beleefd! Maak er nog een paar mooie dagen van en daarna een veilige terugreis naar ons mooie kikkerlandje.

Karin

Het einde komt in zicht..

Streetart vind ik ook erg gaaf! Overweeg mijn schutting te laten doen en heb nu maar een wandje met graffiti fotobehang in huis gemaakt. Bijna echt ;-)

Mad Max ken ik! Is met Mel Gibson toch?

Karin

Veel plezier In Dubai! :-D x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!