dannywijnholt.reismee.nl

Bali en Gili T

Wauw!.

Wat is Bali ontzettend mooi. Zoveel mooier dan ik verwacht had. Zo veel mooie natuur met rijstvelden, tempels, bergen, vulkanen, watervallen en leuke dorpjes. De mensen zijn zo aardig, het eten is super goed en alles is zo goedkoop. Een paradijsje dus :). En het mooiste is dat ik alles samen met Tom meemaak :).

De eerste dagen hebben we in Kuta rondgebracht, wat dicht bij het vliegveld was. Dit stadje was erg toeristisch, met in elke straat mensen die je een massage of een voetbalshirt proberen aan te smeren. In het begin wel lachen, maar dit kan ook wel vervelend zijn. Gelukkig was dit in de rest van Bali niet het geval.

In Kuta hebben lekker bijgepraat, veel gegeten en gedronken en wat rondgelopen. Niet echt actief ofzo, maar was wel even lekker zo. Daarna zijn we met de bus naar Ubud gegaan, wat volgens velen het mooiste plaatsje van Bali is. Daarnaast ligt het ook centraal dus vanuit hieruit kun je alles gemakkelijk bereiken. Omdat het hostel en de mensen in het hostel super waren zijn we hier in totaal ook een klein weekje gebleven. We hadden zelfs geluk, we hadden geboekt voor een dorm, maar doordat alles vol was kregen we voor de zelfde prijs een 'Private' room.

De eerste avond in Ubud hebben meteen heel veel mensen leren kennen, waar we ook bijna elke avond, mee uit eten zijn geweest en wat hebben gedronken. Onze eerste dag in Ubud hebben we een dagtocht gemaakt. Hierbij kregen we een prive-chaffeur voor een dag die ons naar 5 bezienswaardigheden bracht op Bali. Leah, een canadees meisje en Simone, een Nederlands meisje gingen met ons mee, zodat we de kosten konden delen. (Uiteindelijk een tientje per persoon). We hebben tempels, rijstvelden, een koffieplantage en watervallen gezien tijdens deze trip. Vooral de rijstvelden zijn zo mooi om te zien.

De volgende dag hebben we met zijn 2en een scooter gehoord voor een dag. Iedereen rijdt hier op een scooter, er zijn geen verkeersregels en het is een chaos op de weg. Maar toch besloten we het te doen. Helaas had ik na 5 minuten al een klein ongelukje. In plaats van te remmen gaf ik per ongeluk meer gas waardoor ik vol op een geparkeerde scooter knalde die vervolgens omviel. Ik was bang dat eigenaar boos zou worden en geld zou vragen, maar hij vond het grappig en zij tegen mij dat ik maar moest doorrijden. Super vriendelijk!.

We zijn naar het Monkey Forrest gegaan en zoals de naam al doet vermoeden is het een bos vol met apen. Ze zitten echt overal en zijn brutaal door op iedereen te klimmen enzo. Daarna zijn we doorgereden naar een ander rijstveld en wat tempels en hebben we een leuk plekje opgezocht om wat te eten en drinken.

Snacht hebben we een vulkaan (Mount Agung) beklommen. We werden snachts om 2 uur opgepikt zodat we om 4 uur konden starten met de klim, om vervolgens om 6 uur de zonsopgang te zien. We zaten in een groepje met 2 stelletjes uit Amerika en Duitsland. Twee gidsen gingen met ons mee de berg op. Super leuke gidsen ook :). Het uitzicht was geweldig met de opkomende zon erbij. Overdag hebben we niet veel meer gedaan en hebben we een beetje bijgeslapen.

Omdat Bali aardig klein is, hadden we een dikke week bijna alles wel gezien. Dus we besloten om naar een van de Gili eilanden te gaan. Simone wou daar ook heen en ging met ons mee. Op Gili kwamen we 2 meiden tegen die ook in Ubud in het zelfde hostel zaten. Carla (Chili) en Dejana (Duitsland) we zijn 3 nachten op Gili gebleven en hebben heerlijk gechilld en uitgerust aan het strand. En s'avonds vaak met zijn 5en op stap.

Omdat we nog aardig wat dagen over hebben, hebben Tom en ik een boottrip geboekt van 4 dagen die ons naar Flores (ander eiland) brengt. Omdat we zoveel hebben beleefd tijdens deze trip maak ik hier een aparte blog van.

Groeten Danny

Karin

Leuk, leuk, leuk, leuk, leuk :D

Inderdaad super toffe reactie op scooter ongelukje!

Ik ga even door naar de foto's :)