dannywijnholt.reismee.nl

Maleisië

Maleisië is zooo anders dan Indonesië terwijl het zo dicht bij elkaar ligt. Hier inMaleisië zijn de wegen en openbaar vervoer super voor elkaar in tegenstelling totIndonesië. Ook wordt hier niet op elke straathoek een massage of een voetbalshirt aangeboden, en de mensen lijken oprecht vriendelijk te zijn. Ook het eten hier is super goed. Overal heb je leuke, goedkope straattentjes waar je Thais, Chinees, Maleisisch, Indisch etc. eten kunt kopen. Heb al van alles geprobeerd en het is echt heerlijk. Oftewel een hele andere ervaring weer. Mijn eerste dagen heb ik in de hoofdstad Kuala Lumpur doorgebracht. Wat een enorm grote stad met gigantische gebouwen, winkelcentra en andere bezienswaardigheden. Vooral de Petronas-twin towers was indrukwekkend om te zien. Hier ben ik s'avonds ook nog weer geweest om de lichtshow in de fonteinen voor de towers te zien. Gaaf om te zien :). Na 3 dagen Kuala Lumpur heb je de stad ook wel gezien, omdat alle hoogtepunten erg dicht bij elkaar liggen.

Na Kuala Lumpur ben ik de bus naar Cameron Highlands gegaan. Dit is wat hoger gelegen waardoor het gelukkig was koeler is. In het hostel in Cameron Highlands kwam ik een Duitse meid Selina tegen en samen besloten we om de dag erna een dagtour te gaan doen. Hierbij maakten we allerlei stops zoals een aardbeiden-farm (met heerlijk ijs), een vlindertuin en een enorm theeveld. Wel regent het in de Cameron Highlands de helft van de dag zodat je niet zo heel veel kunt doen. De volgende dag hebben we nog een ander theeveld bezocht, we konden geen vervoer krijgen dus besloten we maar te liften. Ook inMaleisië werkt dit prima. Na een paar minuten nam een man ons mee achterin in zijn truck naar het grootste theeveld van Cameron Highlands. Hier konden we ook een kijkje nemen in de fabriek. Hier produceren ze genoeg thee voor 1,7 miljoen kopjes thee per dag! Wel grappig dat eigenaren Schots zijn ;).

Na 3 nachten Cameron Highlands zijn Selina en ik naar de Perhentian Islands gegaan. Deze 2 eilanden waren echt geweldig mooi en deden me een beetje aan Hawaii denken. Blauwe oceaan en witte stranden plus een heerlijk weertje. Hier hebben we heerlijk gechilld en s'avonds vaak wat gedronken met een Zweeds stelletje die we hebben leren kennen. Het hoogtepunt van deze eilanden was de snorkeltrip die we hebben gedaan. Hierbij zwommen we met haaien, geen gevaarlijke maar wel aardig grote haaien, zooo gaaf om te doen. Ook hebben we een enorme schildpad gespot. Al met al een super leuk tripje dus. Vandaag ben ik met de bus naar Penang (andere kant van Maleisië)gegaan en is Selina terug naar Kuala Lumpur gereisd omdat ze bijna naar huis gaat. De trip was bijna 9 uur en ik was de enige in de bus. Mooi veel ruimte om languit te liggen en wat te kunnen slapen. Als ik naar de wc moest kon ik de chaffeur gewoon even vragen om te stoppen omdat er toch geen andere passagiers waren. Wat wel heel erg tof was, was dat de chaffeur me wakker maakte, omdat er 2 'wilde' olifanten langs de weg liepen. Altijd leuk om even mee te pakken.

Het is ondertussen alweer 2 juni. Nog een week hier inMaleisië, dan nog 4 dagen Dubai en dan alweer naar huis. Tijd vliegt voorbij.

Ik zal proberen morgen wat foto's te uploaden.

Reacties

Reacties

Ineke

Hoi,
Nou, het houdt niet op zo te lezen. Van de ene ervaring naar de andere ervaring! 20 uur op de oceaan, of olifanten onderweg. Dat is wat anders dan fietsen langs het Kanaal 'Almelo-de-Haandrik' of een platte kat op de weg.
Geniet er nog volop van!!!
Groet Ineke

Dennis

Haaa,
Wat een gave ervaringen en wat vliegt de tijd.
Leuke verhalen zeg!
Geniet
en
tot snel in Bergentheim:D

Karin

Wat heerlijk veel toeristische hoogtepunten weer! :-D

En je blijft leuke mensen ontmoeten zo te lezen :)

Kan me voorstellen dat de tijd vliegt.

Geniet! x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!