dannywijnholt.reismee.nl

Australië deel 1

Hey hey,

Ben alweer over de helft van mijn trip.. tijd gaat echt enorm snel. Komt vooral door de nieuwe dingen die ik elke dag te zien krijg en de nieuwe mensen die ik elke dag weer ontmoet.

In totaal heb ik ongeveer 3 weken in Australie te besteden. Mijn trip begon in Sydney en op 2 mei vertrekt mijn vliegtuig vanaf Brisbane. De eerste 5 nachten ben ik Sydney gebleven, eigenlijk wou ik hier korter blijven, maar Sydney is zo gaaf, het hostel was super en met de andere mensen daar had ik een goede klik. Al met al dus 5 nachten gebleven en heel veel van Sydney kunnen zien. Echt een super grote, maar bijzonder mooie stad met heel veel stranden waar veel gesurfd wordt. Mijn hostel was vlakbij de beroemde opera house en harbour brigde, dus heb hier enkele malen een bezoekje aan gebracht. Daarnaast uiteraard ook veel van de beroemde stranden in Sydney bezocht. Het weer hier is bijna elke dag tussen de 25 en 30 graden, zeer goed te doen dus!. Ook s´avonds in het hostel was het altijd gezellig. Ik hing vooral rond met een Zweedse jongen en wat Zweedse meiden. Ze adviseerden mij om ´Goone´ te kopen omdat dit zo goedkoop is. Dit is een goedkoepe wijn, waarbij je voor 5 liter maar 10 dollar betaald. Later bleek dat bijna iedere backpacker dit spul drinkt omdat het zo goedkoop is, en op deze manier hoef je niet de dure drankjes in de kroeg te betalen.

De laatste dag in Sydney ben ik met de trein naar de Blue Mountains gegaan, dit is een nationaal park ten westen van Sydney. Erg mooi om te zien en deed me een klein beetje aan de Grand Canyon denken alleen dan veel groener.

Na veel leuke avonden en dagen in Sydney ben ik met de kust naar de volgende plaats gegaan. Ik heb een hop-on hop-off ticket gekocht waarbij ik Tussen Sydney en Brisbane onbeperkt gebruik kan maken van de buslijn. Mijn eerste stop was Port Macquarie, waar ik in een klein maar gezellig hostel verbleef. Op mijn kamer was ook een Engelse jongen, Chris, die dezelfde plannen als mij leek te hebben. Omdat we wel een klik hadden besloten we om samen verder te reizen. Vanaf het hostel organiseerden ze een gratis trip naar een plek waar soms Kangaroes te spotten zijn. Chris en ik zijn de eerste dag met deze trip meegegaan en hadden veel geluk, we hebben namelijk een stuk of 20-30 kangaroes gespot. Super leuk om te zien natuurlijk!. Doordat het wat schermerig was en we de bus niet uit konden heb ik helaas geen goede foto's kunnen maken. De volgende dag werd er vanaf het hostel weer een gratis trip georganiseerd, goed voor elkaar dus. Ditmaal naar een ziekenhuis voor Koala's. We kregen een rondleiding van een gids die heel enthousiast alle Koala's bijlangs ging en de verhalen vertelde. De meeste Koala's waren daar doordat ze aangevallen waren door honden ;).

Na twee nachten Port Macquarie zijn Chris en ik met de bus naar Coff's Harbour gegaan. Dit hostel was een stuk groter en lag vlak aan de oceaan. We kwamen laat aan dus hebben de eerste avond wat gedronken bij het hostel. Hier kwamen we aan de praat met heel veel andere mensen uit Belgie, Canada en Duitsland, wederom erg gezellig. De volgende dag eigenlijk niet heel veel bijzonders gedaan en alleen een beetje rondgelopen in het stadje. S'avonds zijn we met een hele groep mensen van het hostel naar het strand gegaan om daar een kampvuur te maken :). Momenteel ben ik Byron Bay en vertrek ik over 1 week alweer naar Bali, waar ik mijn kleine broertje Tom weer zie, om daar samen 3 weken rond te hangen. Kijk er eerlijk gezegd wel een beetje naar uit!.

Ik zal proberen zo snel mogelijk wat foto's online te plaatsen en zal van de laatste dagen in Australie ook weer een blog schrijven.

Groetjess..

Reacties

Reacties

Betsy de Lange

Wat weer een mooi verhaal, Danny, en wat geniet je weer van alles!!!! Fijn dat we dat iedere keer kunnen lezen.
Nog heel veel plezier daar en geniet volop van alles!!
groeten Henk en Betsy de Lange.

Karin

Klinkt weer goed!! En super leuk idd om straks met Tom 3 weken 'rond te hangen' :D

Arjan en ik zijn net terug uit Lanzarote. Was ook heerlijk! :)

Ineke

Hoi Danny, Nou ik heb even contact gehad met mijn neef: wil je nog bitterballen of iets anders nederlands zie de mail hieronder. Veel plezier nog en ik ga straks even kijken of we welkom zijn bij Tom's afscheidsparty:
''Het adres is:
Vinkers waffles LLC
Green Community Market, Main Lake Side, Shop S1
Dubai
United Arab Emirates
Open today10:00 am – 8:30 pm
Vinkers waffles LLCGreen Community Market, Main Lake Side, Shop S1DubaiUnited Arab EmiratesDirections
Save
--------------------------------------------------------------------------------

vinkerswaffles.com
+971 50 461 8230

Nathalie is niet altijd aanwezig (Luna) dus als hij het leuk zou vinden als zij (of Vincent) er is, dan kan hij altijd even van tevoren bellen om te horen of 1 van hen aanwezig is,
Het prive telefoonnumer van Nathalie is 00971504618230


Laat hem niet vergeten de bitterballen te proberen, want die zijn heerlijk (home made).
Groetjes en prettig weekend, Maarten''

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!